I texten nedan hittar du villkoren för att genomföra ett köp på miskin.se
Över 18 år
För att handla på miskin.se ska du ha fyllt 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla från denna e-handel. Det är Melinda Ingvarsson som är ägare av e-handeln och plattformen miskin.se
Priser
Alla priser i e-handeln visas i svenska kronor (SEK) inkl. moms.
Fraktkostnad
Vid beställningar under 600 SEK tillkommer fraktkostnad på 95 kr. Vi köp som överskrider 600 kr står Melinda Ingvarsson för fraktkostnaden. Inga ytterligare kostnader utöver fraktkostnaden tillkommer.
Leverans
miskin levererar endast inom Sverige, via DHL. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar. När din leverans finns att hämta på ditt utlämningsställe får du besked via sms eller brev.
Om beställningar sker under eller i samband med röda dagar kan leverans tiden förlängas.
Ej uthämtat paket
Hämta alltid ditt paket i god tid så det inte hinner gå tillbaka till oss igen, då vi kommer att debitera dig 150 kr för våra kostnader och avgifter.
Varulager
Om en vara skulle vara slut på lager får du ett meddelande via mail eller sms så så snart det är möjligt om att leveranstiden kan förlängas något. miskin reserverar sig för slutförsäljning av produkter.
Betalning KLARNA /SWISH
Betalning sker via KLARNA eller SWISH när du befinner dig kassan. Betalningen hanteras av våra samarbetspartners Klarna och Mondido för att garantera säkra betalningar. Beloppet reserveras på ditt kort vid beställning och dras först när varorna skickas till dig.
Orderbekräftelse och kvitto
När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angett vid beställningen. Spara denna orderbekräftelse tills dess att du mottagit din beställning, det är även denna orderbekräftelse du behöver utgå ifrån vid eventuell kontakt med oss gällande din beställning. Om du inte fått en orderbekräftelse bör du kontrollera att du angett rätt e-postadress. Meddela oss så vi har möjlighet att skicka om din orderbekräftelse.
Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varorna. Du måste informera miskin om eventuella returer för att gången i ärendet ska kunna underlättas och bli rätt. En blankett för ångerrätt måste också fyllas i, kontakta oss så hjälper vi dig med en sådan.
För att kunna nyttja din ångerrätt får du inte ha tagit dina varor i bruk. Samtliga förseglingar måste vara obrutna och varan ska vara oöppnad. Det totala belopp du har betalat vid det aktuella köpet ska heller inte ha understigit 400 kr.
Det är du som konsument som står för returfrakten om du nyttjar din ångerrätt. Det är viktigt att du förpackar varorna väl, skulle transportskador ha uppkommit under returfrakten tar vi inte dessa i retur.
Skulle du returnera varor utan att ha kontakta oss innan, om transportskador uppstått under returfrakten eller att varan är tagen i bruk eller förseglingar är brutna och förpackningar öppnade gäller ej ångerrätten. Vi skickar endast tillbaka dessa produkter till dig om du som kund begär detta, samt betalar frakten.
Läs hela lagtexten gällande lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal (SFS 2005:59) på riksdagen.se
Läs mer om dina rättigheter som konsument på www.konsumentverket.se
Reklamation
Skulle det vara något fel på den vara du handlat via miskin e-handel och gör behöver göra en reklamation är det viktigt att du meddelar oss detta. Om varan är skadad eller felaktig bör du meddela detta omedelbart, men som senast 7 dagar från leveransdatum. Vid transportskada ska detta meddelas omedelbart. Det är du som kund som har ansvar för att kontrollera att varan är felfri vid mottagandet.
Vid godkänd reklamation är det vi som säljare som står för returfrakten. Vi åtar oss också att kostnadsfritt ersätta den vara som eventuellt reklameras.
Om du har tagit varan i bruk, trots att du haft vetskap om avvikelser kring produktegenskaper, har du accepterat varan och därmed köpet. Du har då inte rätt att reklamera varan utan blir skyldig att betala för den faktiska produkt som du använt.
Checklista:
- Meddela miskin.se på melinda@misksin.se att du vill returnera en vara och varför
- Fyll i den reklamationsblankett som miskin.se tillhandahåller er vid kontakt: melinda@miskin.se
- miskin.se måste godkänna reklamationen innan varan returneras
- Varan måste ha ett av miskin.se godkänt returnummer innan den returneras
Personuppgifter
Vi använder oss endast av de personuppgifter som du själv uppgett i samband med eventuellt konto, köp, kommentar eller då du tagit kontakt med oss via miskin.se. Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med gällande datalagstiftning. Bara dem som hanterar ditt köp på miskin.se kan se dessa uppgifter. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi kan även komma att göra marknadsföringsutskick till den e-postadress. Du kan begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål. Kontakta oss för ändringar av dina personuppgifter.
Cookies
miskin.se använder sig av cookies. En cookie är en liten datafil som webbplatser lagrar på din dator så att de kan känna igen din dator nästa gång du besöker webbplatsen. En cookie-fil är passiv och kan inte sprida datavirus eller andra skadliga program.
Med reservation
Vi förbehåller oss rätten att utan avisering ändra de priser och den fakta som står på miskin.se. Den fakta och de prisuppgifter som finns på miskin.se lämnas med reservation för:
- Tryckfel
- Slutförsäljning
- Prishöjning hos leverantör
miskin
Webbplatsadress: https://www.miskin.se
Företag: Melinda Ingvarsson, Orgnr:8508011981
Mail: melinda@miskin.se
Adress: Vävlagaregatan 4B, 416 58 Göteborg